Тема. К. Ушинський
« Витівки старої зими»
Мета. Розширити знання учнів про творчість Костянтина Ушинського; вдосконалювати навички усвідомленого виразного читання; виявити і узагальнити знання учнів про зиму, її ознаки; розвивати усне мовлення, пам’ять; виховувати інтерес до книги, прищеплювати бажання читати.
Обладнання.
Презентація до уроку, картки, сніжинки із завданнями, картки з віршами та
завданнями, картини природи взимку,
персонаж «Зима», мультимедійний проектор.
І. Організація класу.
ü Психологічний настрій
уроку
А
щоб гарний настрій у нас був, давайте один одному посміхнемося. І виконаємо
цікаву вправу «Долоньки». Поверніться за партою один до одного. Покажіть свої долоньки один одному. А тепер
промовляємо за мною, торкаючись пальчиками, починаючи з великого.
Бажаю
тобі гарно працювати на уроці.
ІІ. Розминка.
1. Дихальні вправи.
Вдихнути носом…
Подув сильний вітер.
Дуємо на сніжинки.
2.
- Як шумить вітер?
- Як завіває завірюха?
- Як скрипить сніг?
- Як розтають бурульки?
3.Скоромовка. (Слайд 3)
без голосу, пошепки, голосом, сусіду по парті, мені
Метіль, метіль, метелиця,
метляючи метелиться.
Мете,
мете, метелиться
метеликів метелиця.
ІІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
-
Сьогодні до нас завітала одна гостя. (читаю загадку під
звук заметілі)
-
А хто? Здогадаєтесь
відгадавши загадку. (Слайд 4)
Чудо сани прилетіли,
Скакуни в
тих санах білі.
В санях
тих сидить цариця
Білокоса,
білолиця.
Рукавом
махає.
Сріблом
все вкриває. (Зима)
-
Вона нам принесла
цікаві завдання і казку.
-
А які ви читаєте казки
у цьому розділі?
-
А як ви думаєте, про
що ми будемо читати в казці, і які
цікаві завдання будемо виконувати, коли принесла нам зима?
-
То, що до роботи.
1 завдання на великих сніжинках.
Відгадайте загадки про моїх синочків.
Місяць землю грудить
І хату сильно студить.
І хату сильно студить.
Вітри зі снігом все сікли
І назву місяцю дали.
І назву місяцю дали.
Місяць цей
лютує,
Бо весноньку чує.
Бо весноньку чує.
-
Які слова вам допомогли
відгадати?
2
завдання. (На сніжинках записані
літери, з яких учні складають слова:грудень,холодний;січень,морозний;лютий,білий.
Робота в парі. Гра «Хто швидше прочитає слова».
Назвіть
місяці по порядку.
3
завдання.
Прочитайте вірші. Про
що хотіла розповісти матінка - зима про своїх синочків.(самостійне
читання). Обговорення.
4.
завдання.
Подивіться на картини
природи взимку і згадайте ознаки зими.
.
ІІІ.
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Зима пропонує прочитати
ще одну літературну казку
К.
Ушинського « Витівки старої зими» і спробуємо
зрозуміти, які витівки творила зима і чому.
ІV.
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Опрацювання статті
«Костянтин Ушинський» (с. 62-63) (Слайд 10)
-
Хто запам'ятав
автора казки?
-
Уважно прочитайте
самостійно статтю про письменника і скажете, що нового ви дізналися про
письменника?
-
Які казки написав К.
Ушинський для дітей?
2.
Опрацювання казки
К. Ушинського « Витівки старої зими».
-
Як ви розумієте
слово витівки?
-
Як ви думаєте ,а
про що ця казка буде нам розповідати.
3.
Словникова робота (Слайд 11, 12)
У
тексті будуть зустічатися такі слова.
Стугоніти
– стукати, ударяючи по чомусь; утворювати тривалий шум.
Груба – піч, що
служить для опалювання приміщення.
Стріха –
нижній край солом’яної покрівлі, що звисає над стіною.
Валка – група
запряжених кіньми возів, які рухаються один за одним.
Клинок, клин
– загострений з одного кінця шматок дерева, або металу
4.
Читання вчителем. Я
читаю, а ви слідкуйте за мною.
1) . Аналіз змісту тексту з елементами
вибіркового читання.
Вправа « Ланцюжок запитань»
-
Фізкультхвилинка (Слайд 13 )
2) Гра
« Сніжинка». Вправляння у виразному читанні казки учнями
( Читає
той учень, на парту якого упала сніжинка)
3) Робота з малюнками
(Перекажіть ті частини тексту, які відповідають малюнкам)
- Зверніть увагу на велику
кількість дієслів. З якою метою автор їх вживає?знайдіть у тексті.
4). То які витівки творила зима?.
Допоможе завдання «З'єднай слова»
(на
листочках)
V. Підсумок уроку.
То якою буває зима?
Чому вона
творила витівки?
А як ви думаєте чого автор назвав її старою?-(безсила,
нічого не могла вже вдіяти ,сили не було такої як на початку.)
Яку казку ми сьогодні читали? Про що,
про кого вона?
Гра «Мікрофон»
Чи сподобались завдання Зими?
-
Що найбільше
сподобалося, запам’яталося.
Давайте ми задобримо Зиму і подаруємо
сніжинки, які намалюємо. Адже скоро вона до нас завітає під супровід веселої
пісні про Зиму.
1.
Оцінювання роботи учнів
на уроці.
VІ.
Домашнє завдання.
Дякую за урок.
ДОДАТОК 1.
Вправа «
З’єднай слова про витівки зими»
Запорошила на
звірів
Заплакала
морози
Накинулася
від злості
Затягли снігом
Немає коментарів:
Дописати коментар